Ρωσία: Ξεκινά την παραγωγή «πατριωτικών» ταινιών για την Κριμαία και το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Οι μισές από τις ταινίες μεγάλου μήκους που θα επιδοτηθούν από το κράτος ασχολούνται με γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ενώ δύο έχουν ως θέμα τους την Κριμαία. (rferl.org)

Παρά την κρίση, η ρωσική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα ότι θα αυξήσει τις χορηγίες της στην κινηματογραφική βιομηχανία με σκοπό κυρίως την παραγωγή “πατριωτικών” ταινιών που θα αναφέρονται στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ή την ιστορία της Κριμαίας.

“Επιλέγουμε τα θέματα που θα πρέπει να προωθηθούν περισσότερο”, εξήγησε ο υπουργός Πολιτισμού Βλαντίμιρ Μεντίνσκι. “Έτσι, είναι λογικό να αποτελεί η Κριμαία μέρος” της προτεινόμενης θεματολογίας, πρόσθεσε.

Μολονότι η κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει τις δαπάνες της λόγω της κρίσης, τα ποσά που θα δοθούν φέτος για την 7η τέχνη θα είναι “υψηλότερα από πέρσι”, υπογράμμισε ο υπουργός, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Μόσχα.

Έτσι, το Ταμείο Κινηματογράφου που καταμερίζει τις κρατικές επιδοτήσεις, θα επενδύσει φέτος περίπου 4,2 δισεκατομμύρια ρούβλια (58 εκατομμύρια ευρώ) ενώ το υπουργείο θα αποδεσμεύσει απευθείας 2,1 δισ. ρούβλια (29 εκ. ευρώ).

Οι μισές από τις ταινίες μεγάλου μήκους που θα επιδοτηθούν από το κράτος ασχολούνται με γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ενώ δύο έχουν ως θέμα τους την Κριμαία.

Η προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία, πριν από έναν χρόνο, έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους Ρώσους αλλά προκάλεσε τεράστιες εντάσεις με τη Δύση που επέβαλε κυρώσεις άνευ προηγουμένου στη Μόσχα, επιδεινώνοντας την ήδη δύσκολη οικονομική κρίση.

Μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ, όπου το καθεστώς ήταν το μόνο που παράγγελνε ταινίες στα στούντιο, η Ρωσία σταμάτησε για ένα διάστημα να επιχορηγεί την 7η τέχνη που θεωρείτο ως ένα από τα βασικά ιδεολογικά όπλα του κομμουνιστικού καθεστώτος. Από το 2009 το Κρεμλίνο ξανάρχισε να παραγγέλνει ταινίες, επιδοτώντας κυρίως σενάρια “ανθρωπιστικού” ή “πατριωτικού” περιεχομένου.

imerisia.gr

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Doukas Gaitatzis

Doukas Gaitatzis

Παρατηρητής και ιστογράφος θεμάτων αμυντικής τεχνολογίας. Δεσμευμένος με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και παθιασμένος με οτιδήποτε στρατιωτικό.

14 Απαντήσεις

    1. Εκτός από ατμοσφαιρικό θρίλερ του 1989 (TV Plus Πειραιάς και τα μυαλά στα κάγκελα) Ο αυθεντικός Λεβιάθαν ήταν έργο του Τόμας Χόμπς που με την αλληγορία ενός μυθικού θαλάσσιου τέρατοςπαρομοίαζε το σκοτεινό και ατελές της ανθρώπινης φύσης που δημιουργεί (σχεδόν) αυτόματα την ανάγκη για έναν μηχανισμό αυτοπροστασίας της ανθρώπινης κοινωνίας και φύσης με την ύπαρξη του κράτους – ένα αναγκαίο κακό που υπάρχει ερρήμην και στο οποίο οι άνθρωποι εκχωρούν μέρος των φυσικών τους δικαιωμάτων και ελευθεριών στο διηνεκές για να προστατευτούν από τους ίδιους! Το Κράτος έχει το μονοπώλιο της εξουσίας, της βίας και της κυριαρχίας. Ως ανταπόδωση, οι απόλυτες αυτές εξουσίες (πρέπει) να ακούνται μόνον υπέρ των πολιτών, για την διατήρηση της γαλήνης, της ειρήνης και της ηρεμίας. Οι άνθρωποι δεν έχουν δικαίωμα επανάστασης και κατάργησης του Λεβιάθαν παρά μόνον σε μία περίπτωση: αν ο Λεβιάθαν υπερβεί τις εξουσίες για τις οποίες υπάρχει. Τότε οι άνθρωποι μπορούν να επανέλθουν στον φυσικό νόμο.

      1. …δηλαδη να επανέλθουν στο νομο της ζουγκλας. Μεχρι να επιβληθει νεα κοινωνικη συμβαση συμβιωσης – δηλ. νεος Λεβιαθαν. Εννοουσα παντως φιλε eav ποιος ειναι η ενσαρκωση του λεβιαθαν στην ταινια. Φυσικα δεν ειναι ο Πουτιν.
        Μcair, τι σχεση εχει το killdozer με ολα αυτα?

        1. o Andrei Zvyagintsev λεει οτι το προτυπο για τον ηρωα της ταινια ,ηταν ο Marvin Heemeyer (αυτος με το killdozer)σε ρωσικη εκδοχη ,ή ο Ιωβ της Βιβλου
          According to Zvyagintsev, the story of Marvin Heemeyer in the United States inspired him and it was adapted into a Russian setting(wikipedia), σαν πηγη εχει αυτο
          http://www.kommersant.ru/doc/2470098

  1. The Campaign Against “Leviathan” in Russia
    http://www.newyorker.com/news/news-desk/campaign-leviathan-russia
    The leader of a conservative group that calls itself an “association of Christian Orthodox experts” said that “Leviathan” is an “odious slander of the Russian Church and the Russian state.
    http://www.newyorker.com/wp-content/uploads/2015/01/Lipman-Leviathan.jpg-690.jpg
    δεν εχω δει την ταινια

  2. “When the Greeks drank wine, they would add water so it wasn’t so strong,” he says. “When something is tragic, you add comedy.” He tells of a game in Russia that seems to solely involve downing a half-litre bottle of vodka in one. But Russian people don’t drink as much as the Finns, he protests, who flood into St Petersburg every weekend on account of the cheaper booze. “Even here! Last night, after we made sound checks for the screening, we came out at 3am, and there were three ladies walking along so drunk. It’s the same everywhere.”
    http://www.theguardian.com/film/2014/may/29/leviathan-russian-cannes-movie-putin-attack

  3. <οι ρωσοι δε πινουν τοσο πολυ σαν τους φιλανδους που κατακλυζουν την Αγ Πετρουπολη για φτηνο αλκοοολ>
    ,Koskenkorva Viina 38%, Koskenkorva Vodka 40%, Finlandia Vodka, a vodka classified as “imported premium”, is the same as Koskenkorva 40%, except that sugar is not added.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Koskenkorva_Viina
    https://www.youtube.com/watch?v=55UQDzvIOEk

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.