Η Κυπριακή Δημοκρατία βάζει τα γιορτινά της σήμερα και περήφανα γιορτάζει τα 57 χρόνια ύπαρξης της, με την καθιερωμένη στρατιωτική παρέλαση.

Από το 1960 η 1η Οκτωβρίου, σηματοδοτεί την επέτειο ανακήρυξης της ανεξαρτησίας της Κύπρου από τους Άγγλους αποικιοκράτες, μετά τον αγώνα της ΕΟΚΑ το 1955-1959.

Η 1η Οκτωβρίου ωστόσο δεν είναι η πραγματική ημέρα κατά την οποία έγινε πράξη η ανακήρυξη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αντιθέτως, η ημερομηνία κατά την οποία τέθηκαν σε ισχύ οι συμφωνίες εγκαθίδρυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας, είναι η 16η Αυγούστου του 1960.

Ωστόσο, στις 11 Ιουλίου του 1963 το Υπουργικό Συμβούλιο, του οποίου η σύσταση τότε ήταν επτά Ελληνοκύπριοι και τρεις Τουρκοκύπριοι, αποφάσισε να θεσπίσει ως επίσημη Ημέρα της Ανεξαρτησίας της Κύπρου την 1η Οκτωβρίου, έτσι ώστε να μπορεί να γιορτάζεται όπως αρμόζει, με όλες τις τιμές και στην παρουσία διεθνών διπλωματικών σωμάτων.

Η σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας ωστόσο, από τις 16 Αυγούστου του 1960, κυματίζει ψηλά στον ουρανό της Κύπρου, ως σύμβολο ειρήνης και ελευθερίας.

Η Κυπριακή Σημαία

Η σημαία της Κύπρου προέκυψε μέσα από διεθνή διαγωνισμό. Οι προϋποθέσεις που είχαν τεθεί τότε ήταν:

Α) στη σημαία να μην εικονίζεται σταυρός ή ημισέληνος

Β) να μην περιέχονται το μπλε και το κόκκινο χρώμα, σύμβολα και τα δυο της Ελλάδας και της Τουρκίας.

Το σχέδιο που κέρδισε το διαγωνισμό ήταν του Τουρκοκύπριου ζωγράφου Ισμέτ Γκιουνέι.

Στη σημαία προβάλλεται το σχήμα της Κύπρου με πορτοκαλί χρώμα σε άσπρο φόντο. Το πορτοκαλί χρώμα παραπέμπει στο χαλκό, ο οποίος υπήρχε σε αφθονία παλιότερα στο νησί και είχε καθορίσει σε μεγάλο βαθμό, την εξέλιξη και την οικονομία της Κύπρου. Το λευκό χρώμα στο φόντο συμβολίζει την ειρήνη και την ελευθερία.

Κάτω από την Κύπρο δύο πράσινα κλαδιά ελιάς, ενωμένα στις άκρες που συμβολίζουν την ειρήνη μεταξύ των Ελλήνων και των Τούρκων της Κύπρου.

Μιας ειρήνης ωστόσο που δεν ήταν γραπτό να διαρκέσει πολύ καθώς εντός της Κύπρου δεν είχε στεριώσει στις δυο πλευρές η αίσθηση της πραγματικής και αγνής συνύπαρξης.

Οι Συνθήκες Ζυρίχης – Λονδίνου

Οι περιβόητες συνθήκες Ζυρίχης-Λονδίνου αποτελούν τη βάση στην οποία τοποθετήθηκε το μέλλον της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αποτελούν το θεμέλιο λίθο της Ανεξαρτησίας της Κύπρου. Οι συνθήκε αυτές απέκλειαν ενδεχόμενο ένωσης με την Ελλάδα αλλά και τη διχοτόμηση του νησιού.

Η χρονική συγκυρία κατά την οποία συνυπογράφηκαν οι συνθήκες αυτές καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό και το περιεχόμενο. Οι συνθήκες ήρθαν ως αποτέλεσμα του απελευθερωτικού αγώνα του 1955-1959, στον οποίο οι Ελληνοκύπριοι πολεμούσαν για ένωση με την Ελλάδα αλλά ταυτόχρονα υπήρχε ανοικτή διαμάχη μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, οι οποίοι Τ/κ διαφωνούσαν σφόδρα σε ενδεχόμενη ένωση με την Ελλάδα και απειλούσαν με διχοτόμηση.

Πρώτος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας ήταν ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος Γ’ και πρώτος αντιπρόεδρος ο Δρ. Φαζίλ Κιουτσούκ.

Οι συμφωνίες εγκαθίδρυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας υπογράφηκαν στις 11 και 19 Φεβρουαρίου του 1959 αντίστοιχα, μετά από πενταμερείς διασκέψεις, από τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελλάδα, την Τουρκία καθώς και από τους δυο ηγέτες, Ε/κ και Τ/κ Κοινότητας, τότε, αντίστοιχα. Αυτή ήταν και η πρώτη φορά όπου η Τουρκία είχε πετύχει την αναβάθμιση της μειονότητας των Τ/κ σε κοινότητα και τη στρατιωτική παρουσία της στην Κύπρο.

Εκτός από τις συμφωνίες Ζυρίχης-Λονδίνου υπεγράφησαν επίσης οι συνθήκες Εγγυήσεως (Ελλάδα, Τουρκία, Βρετανία), Συμμαχίας και Εγκαθίδρυσης. Με βάση τη συνθήκη Εγκαθίδρυσης, η Βρετανία θα διατηρούσε κυρίαρχες βάσεις στο νησί.

Το κυπριακό σύνταγμα

Στη βάση των συμφωνιών Ζυρίχης – Λονδίνου, συντάχθηκε το κυπριακό Σύνταγμα του 1960.

Το νέο κράτος ήταν δικοινοτικό, με το ποσοστό των Ελληνοκυπρίων να βρίσκεται στο 82% και των Τουρκοκυπρίων στο 18%. Παρά τον μειωμένο αριθμό των Τ/κ, το κυπριακό σύνταγμα προέβλεπε ενιαίο σύστημα διακυβέρνησης ολόκληρης της επικράτειας. Επίσης, δεν υπήρχε de jure γεωγραφικός διαχωρισμός των δύο κοινοτήτων, εκτός από την ειδική περίπτωση των χωριστών δήμων.

Βάσει των προνοιών του συντάγματος, το οποίο όπως διαφάνηκε ήταν δυσλειτουργικό, πολλές αποφάσεις της ε/κ πλευράς προσέκρουαν σε αυτές της τ/κ όχι και αντίστροφα. Οι διαμάχες και οι προστριβές δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνιση τους, καθώς οι διαφωνίες διαδέχονταν η μια την άλλη, με αποτέλεσμα οι δυο πλευρές να οδηγηθούν σε ρήξη, ιδιαίτερα με τα την αναθεώρηση του Συντάγματος, με τα γνωστά 13 σημεία που ήθελε να τροποποιήσει ο Μακάριος. Το αποτέλεσμα ήταν να μην συμμετέχουν οι Τουρκοκύπριοι στις διεργασίες του κράτους από το 1963 και μετά.

Όλα όσα αναφέρονται πιο πάνω είναι ο βασικός λόγος που μεγάλη μερίδα εμπειρογνωμόνων στο Κυπριακό, καθιστούν το Κεφάλαιο της Διακυβέρνησης, ως κομβικής σημασίας, για τη βιωσιμότητα της λύσης που ενδεχομένως θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις.

Οι Πρόεδροι της Κυπριακής Δημοκρατίας

Τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο διαδέχθηκαν στην προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας ο Σπύρος Κυπριανού (1977-1988), ο Γιώργος Βασιλείου (1988-1993), ο Γλαύκος Κληρίδης (1993-2003), ο Τάσσος Παπαδόπουλος (2003-2008) και ο Δημήτρης Χριστόφιας (2008-2013). Τον Φεβρουάριο του 2013 εξελέγη στην Προεδρία της Δημοκρατίας ο Νίκος Αναστασιάδης.

Γιώργος Καυκαλιάς

Πηγή: sigmalive.com

Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017

Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017

Η Στρατιωτική Παρέλαση για τον εορτασμό της 57ης επετείου από την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της Κυπριακής Δημοκρατίας πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Λευκωσία.

Πριν την έναρξη της παρέλασης πραγματοποιήθηκε η επίσημη υποδοχή στο χώρο της παρέλασης της ΑΕ του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κατά τη διάρκεια της οποίας εκτελέστηκαν 21 χαιρετιστήριοι κανονιοβολισμοί και ακολούθησε η επίσημη έπαρση σημαίας με την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.

Στην παρέλαση συμμετείχαν σε άψογους σχηματισμούς και με απόλυτο συντονισμό μηχανοκίνητα και πεζοπόρα τμήματα της Εθνικής Φρουράς και της ΕΛΔΥΚ. Των τμημάτων υπερίπταντο σχηματισμοί ελικοπτέρων της Διοίκησης Αεροπορίας και της Αστυνομίας. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η διέλευση σχηματισμού αεροσκαφών F-16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, γεγονός που προκάλεσε ρίγη συγκίνησης και ενθουσιασμού σε όλους τους παρευρισκόμενους.

 F-16F-16

Συμμετείχαν επίσης τμήματα της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, του Τμήματος Δασών και της Πολιτικής Άμυνας.

Την παρέλαση παρακολούθησε η Πολιτική, Θρησκευτική και Στρατιωτική Ηγεσία, ενώ την Ελληνική Κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Πάνος Καμμένος συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, Ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ.

Ο Αρχηγός της Εθνικής εξέφρασε την ευαρέσκειά του προς όλο το προσωπικό για την επιτυχή σχεδίαση, οργάνωση, προπαρασκευή και εκτέλεση της παρέλασης. Ο αντικειμενικός σκοπός της επετεύχθη κατ’ απόλυτο τρόπο και εξέπεμψε ένα ηχηρό μήνυμα αποτροπής προς κάθε κατεύθυνση και ταυτόχρονα ανέδειξε το υψηλό φρόνημα, το άριστο επίπεδο της εκπαίδευσης και της πειθαρχίας.

Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική παρέλαση για την 57η επέτειο της Κυπριακής ΑνεξαρτησίαςΣτρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017Στρατιωτική Παρέλαση 1ης Οκτωβρίου 2017

34 Σχόλια

  1. selenos

    Οι Τουρκοκυπριοι εχουν καθαρα Τουρκικη σημαια(κοκκινο-ημισεληνος),και οι Ελληνοκυπριοι,ακομη ειναι…τυπικοι.Ευγε κοροιδα.

    Απάντηση
    • stelios

      Προφανώς δεν είσαι γνώστης του θέματος και της ιστορίας της Κύπρου γενικότερα.

      Απάντηση
    • stelios

      Oi Ellinokyprioi ekprosopoun tin kypriaki dimokratia, tin Kypro kai to lao tis stin olotita tou.Auto einai I megalyteri aspida tous, kai I megalyteri politiki tous niki apo to 1964,otan oi Tourkokyprioi apohorisan apo tous thesmous tis kypriakis dimokratias

      Απάντηση
      • κλείτος ο μέλας

        Αφού είναι έτσι stelios την ελδυκ τι την θέλει η κυπριακή δημοκρατία.Το υπότιθέμενο ενιαίο δόγμα δεν σε βολεύει πια.Δεν φτάνει στην ολότητα του κυπριακού λαού ο ΟΗΕ ή τώρα μήπως στείλει και ΕΕ τίποτα σεκιουριτάδες,ή υπάρχουν και άλλες ευρωστότερες εγγυήτριες δυνάμεις ?οι μογγόλοι πάσης φύσεώς είτε επήλυδες είτε μουνουχισμένοι αρνησίθρησκοι δεν έχουν θέση στο νήσι, κατα το παράδειγμα της κρήτης.Δεν υπάρχει κυπριακο κράτος και λαός.Και άμα σε αρεσεί.

  2. κλείτος ο μέλας

    Τιμή στους ηρωικούς νεκρούς της εοκα, που έδωσαν τη ζωη τους ‘οπως αποδείχτηκε, για ένα πουκάμισο αδειανό για μιαν ελένη, για να χαζοχαίρονται σήμερα οι ευνούχοι γενίτσαροι πίθηκοι ταγοί , της έτερης μεγαλονήσου της Ελλαδος μαζί με τους επισκέπτες κλόουν της πολιτικής, εκ της μητροπολιτικής ηπειρωτικής Ελλάδος .

    Απάντηση
    • stelios

      Αυτή τη στιγμή, Κλείτο, οι Ελληνοκύπριοι νόμιμα και με τη βούλα, εκπροσωπούν την Κυπριακή Δημοκρατία στην ολότητά της με έκταση από τη Λεμεσό ως την Κερύνεια, από την Πάφο ως τον Απ. Αντρέα. Αν αυτή τη στιγμή δικαιούμαστε να παλεύουμε για την απελευθέρωση του νησιού μας, μας νομιμοποιεί το ψήφισμα 186 και η κρατική μας οντότητα. Η Τουρκία με κάθε ευκαιρία προσπαθεί να αποαναγνωρίσει την Κυπριακή Δημοκρατία, εδώ και 53 χρόνια. Την αποκαλεί «εκλιπούσα». Προσπαθεί με νύχια και με δόντια να πείσει ότι δεν υπάρχει αυτό το κράτος, παρά μόνο μια Ελληνοκυπριακή Διοίκηση. Το μόνο που κρατάει ζωντανό τον ελληνισμό της Κύπρου είναι η ύπαρξη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αν αυτό χαθεί, τότε τέλος.

      Απάντηση
      • κλείτος ο μέλας

        Στέλιο πραγματικά καταλαβαίνω την ανησυχία σου,αλλά η νομική ορολογία είναι που έχει φάει τον ελληνισμό εδώ και έναν αιωνά σχεδόν.Ο Ελληνισμός δεν θα σωθεί ούτε από τον ΟΗΕ και το συμβούλιο ασφαλείας,ούτε απο την ΕΕ, ουτέ απο καμιά Χάγη και όπως μάλλον γνωρίζεις το διεθνές Δίκαιο είναι σαν μια χρηματιστηριακή φούσκα.
        Μόνο όταν κατανοηθεί αυτό, από τον Ελληνισμό εν συνόλω είδικά για τη Κύπρο δεν θα είναι άσκοπη η θύσια του Ευαγόρα,και των Ελληνων εκ Κύπρου που πολέμησαν στους αγώνες του έθνους στη μητροπολιτική χώρα.
        Δεν πρέπει να σε απασχολεί το πως αποκαλεί η Τουρκία τη Δημοκρατία που έχετε και αν πρέπει να υφίσταται ή όχι στον ΟΗΕ ως κρατική οντότητα , αλλά το πόσες πτέρυγες μάχης έχει η Ελλάς.όλα τα άλλα είναι ραγιαδίστικη λογική που θα οδηγήσει σε ένα νέο 74 τουλάχιστον.

    • stelios

      Κλείτο, πιθανόν να συμφωνούσα μαζί σου, αν αυτή η συζήτηση γινόταν πριν το 1974, όταν στην Κύπρο δεν υπήρχε δύναμη 40 χιλιάδων στρατιωτών και 400 αρμάτων μάχης, η οποία δύναμη σε λίγα λεπτά μπορεί να ενισχυθεί από τα Άδανα, που απέχουν 40 χλμ. Τώρα όμως η επανένωση μπορεί να γίνει με πολιτικά μέσα, εκτός αν εννοείς ότι μπορούμε να επιτεθούμε και να πάρουμε πίσω την Κερύνεια με πόλεμο. Πάντως, σου υπενθυμίζω ότι τον Αύγουστο του 1964, η Τουρκία βομβάρδισε την Κύπρο χωρίς καμία αντίδραση. Τις 20 Ιουλίου το 1974 στην 1η φάση της εισβολής και στις 14 Αυγούστου στη 2η φάση της εισβολής, η μόνη βοήθεια που στάληκε από την Ελλάδα (η οποία τότε υπερείχε στρατιωτικά κιόλας – είχε φάντομ, η Τουρκία όχι) ήταν 300 καταδρομείς με μεταγωγικά (να κάνουν τι άραγε;). Δε μέμφομαι κανένα. Ακόμα και στις στρατιωτικές ασκήσεις, που γίνονταν πριν 15 και πλέον χρόνια για το Δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου, τα F16 δυσκολεύονταν να εμφανιστούν στους κυπριακούς ουρανούς, είτε λόγω παρενόχλησης από τουρκικά, είτε από πολιτικές επιλογές. Τώρα, από μόνοι μας λίγο δύσκολο. Οι αριθμοί είναι υπερβολικά δυσανάλογοι.

      Απάντηση
      • ΑΧΕΡΩΝ

        Oπότε,ἤ το παίρνουμε απόφαση ότι θα υπερασπιστούμε με νύχια και δόντια ότι έχει απομείνει από την ΚΔ,μέχρι ίσως να παρουσιαστεί ευκαιρία για ρεβάνς,ἤ ψάχνουμε για νέα πατρίδα,όπως το έθεσε ὁ Θεμιστοκλής στους Κορινθίους.
        Αλλά το να κρατάς ΕΦ,και ταυτόχρονα να κάνεις τεμενάδες στον Αττίλα,είναι σχιζοφρένεια.
        Ἄ,και το να ελπίζεις ότι ὁ Αττίλας θα σου δώσει πίσω την περιουσία σου στα Κατεχόμενα,και ότι θα σου επιτρέψει να ζήσεις ὡς οτιδήποτε άλλο από ραγηάς,είναι παράνοια.

      • Gunslinger32

        @ΑΧΕΡΩΝ
        Αν ο τρόπος με τον οποίο «αντιμετωπίστηκαν» σε διάφορες περιπτώσεις (π.χ. Ίμια) οι επιθετικές ενέργειες των γειτόνων μας στο παρελθόν είναι η blueprint για την στρατιωτική υπεράσπιση της Ελλάδος και Κύπρος, νομίζω ότι δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι θα υπάρξει σοβαρή αντίδραση απέναντι σε κάθε ενέργεια του σουλτάνου, ακόμα και όταν αυτός αποφασίσει να την τολμήσει με έναν αποδυναμωμένο τουρκικό στρατό(λόγο των «μεταρρυθμίσεων» και της «αναδιοργάνωσης» που βρίσκονται σε εξέλιξη.

        Με αλλά λόγια, εκτός απο τις συνηθισμένες κοκορομαχίες (χωρίς νύχια) σε αέρα και θάλασσα, δεν πρόκειται να υπάρξει κάτι παραπάνω στο είδος που συνηθίζει ένα Ισραήλ, μια Ρωσία και διάφοροι άλλοι(όταν θεωρούν ότι απειλείται η εθνική τους ασφάλεια).

        Ειδικά μετά τις πρόσφατες αναφορές του Τ.Τ. που διάβασα για την πρακτική και φιλοσοφία των αποφάσεων που παίρνονται για αγορές αμυντικού υλικού για τις ΕΕΔ, και εφόσον ισχύει ο κανόνας ότι στην πολιτική δεν συμβαίνει τίποτα τυχαία, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι δεν προβλέπεται μια «θερμή υποδοχή», («Krieg ist scheiße, aber der Sound ist geil», όπως λένε και στο χωριό μου). Επιδείξεις για επισήμους και παρελάσεις για το πόπολο, με σκοπό την διατήρηση και «αύξηση» της υποκειμενικής αίσθησης ασφαλείας(για τους δεύτερους).

      • κλείτος ο μέλας

        Καταρχήν τα άρματα μάχης δεν είναι 400,πάντα σύμφωνα με όσα δημοσιεύονται στο ισοζύγιο,αλλά 200 κάτι και δεν είναι τόσο σύγχρονα,αρα με καλά ατ γίνεται δουλίτσα,δες και στην επιχείρηση ασπίδα του ευφράτη πόσο δεινοπάθησαν τα καλά αρματα τους,οπότε εδώ επιβάλλεται να γίνει ο τάφος των μ48, των νομάδων των στεπών της ανατολικής- κεντρικής ασίας,πέριξ του όρους Αλται.
        Κατά δεύτερον η Κρήτη για παροχή εναέριας υποστήριξης και επίτευξη εναέριας υπεροχής αν θέλεις, βρίσκεται περίπου σε διπλάσια απόσταση από τα αδανα που ανέφερες,αρα η απόσταση δεν είναι απαγορευτική,κάθε άλλο.
        Κατα τρίτων, η αποστολή ενισχύσεων απο τη μερσίνα εννοείς μαλλον, δεν θα γίνει σε λίγα λεπτά,θα πάρει αρκέτο χρόνο και μπορεί,λογικά, να αντιμετωπιστεί κάπως.
        Αυτά βέβαια που ανέφερα είναι αμιγώς επιχειρησιακά και τεχνικά οπότε δεν είμαι ειδήμων να σου απαντήσω ,απλά σου εκφράζω τη βούληση του ελληνισμού της ηπειρωτικής χώρας, για τη τύχη της νήσου της Κύπρου.
        Για τα ιστορικά δεν θα αναφερθώ, αν και ξύνομαι πολύ,και κλείνοντας θα σε πω οτι μάλλον αντιλαμβάνεσαι τον ελληνισμό με διαφορετικό εννοιολογικό πρόσημο από οτι εγώ, απο τη στιγμή που απο τη μια αναφέρεσαι σε αυτόν και μετά παλινδρομείς και λες για μόνοι μας, λες για πριν 74 και μετά 74 και άλλα τέτοια ωραία.
        Για αυτό με την Κερύνεια που είπες,ΝΑΙ, αυτό ακριβώς εννοώ,τουλάχιστον σαν νοοτροπία αν δεν μπορει να επιτευχθεί, ακόμα,επιχειρησιακά, γιατί όπως είπε και ο Αχέρωντας ρεβανς θα έρθει και δεν θα είναι τοπική αυτή τη φορά .
        Τώρα επείδη καταλαβαίνω οτι σε τρώει και το διεθνες νομικό στατους ,ελέω του παραμυθιού του διεθνούς δικαίου, να σε πω οτι και η ρωσια και οι ηπα, δεν πηραν καμια εγκριση απο το συμβουλιο ασφαλειας για τα όσα έκαναν,αλλα βέβαια θα με πεις οτι είναι μη συγκρισιμα μεγεθη,αν σε πω μετα για το ισραηλ και τις προληπτικες του επιχειρησεις, που ουτε αυτες ειχαν εγκριση, κατι θα με πεις και για αυτό οπότε….δεν συνεχίζω, απλά σου θυμίζω το ρήτο το κικερωνα που αν και αυτός μίλησε για populi μεσω βελγίου εγινέ, salus patriae suprima lex esto,και στο patriae πρεπει να θυμάσε οτι ανήκεις στην Ελλάδα.Το Κυπρος ειναι όνομα νησιού και γεωγραφικό διαμέρισμα, οχι κρατικό μορφωμα ή οντότητα ή νομικό προσωπο περιβαλλόμενο κρατικό μανδύα.

    • stelios

      1.Έχεις δίκαιο στο εξής: Έχουμε διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων. Και του τι σημαίνει διεθνής σκηνή και του τι σημαίνει πολεμικές επιχειρήσεις και του τι σημαίνει ελληνισμός.
      2. Άλλο η βούληση του ελληνικού λαού και άλλο οι επιλογές και οι αποφάσεις των ελληνικών κυβερνήσεων. Και αφού ξύνεσαι πολύ για τα ιστορικά και αν θέλεις να το πάμε παρακάτω, ανάφερέ μου πότε ΜΠΟΡΕΣΕ – ΚΑΤΑΦΕΡΕ ελληνική βοήθεια να φτάσει στην Κύπρο.

      Απάντηση
      • Gunslinger32

        @stelios
        Με συγχωρείς που πετάγομαι έτσι χωρίς πρόσκληση, αλλά στο τελευταίο ερώτημα που θέτεις σχετικά με την ελληνική στρατιωτική βοήθεια, θα μπορούσε ίσως να δώσει κάποιες απαντήσεις το βιβλίο του Παναγιώτη Νάστου «Η Κυπριακή Τραγωδία και ο σκοτεινός ρόλος των μεγάλων δυνάμεων».

        Για να μην υπάρχει παρεξήγηση.
        Απο την παραπάνω μου απάντηση στον φίλο ΑΧΕΡΩΝ, νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχω καμία πρόθεση να υπερασπιστώ τις αποφάσεις και τον τρόπο που συνηθίζουν να λειτουργούν οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα.

      • κλείτος ο μέλας

        για το 1 ασφαλώς και συμφωνούμε οτι διαφωνούμε αλλά δεν γίνεται να εχουμε και οι δύο δίκαιο,ένας εξ ημών λανθάνει.
        Για το 2
        αρχικά σε παραπέμπω στο ποίημα του συμπατριώτη σου παντελή μηχανικού ΙΤΕ.
        κατα δεύτερον πότε η εγκαθιδρυμένη στο δουκάτο των Αθηνών ελληνική κυβέρνηση ΜΠΟΡΕΣΕ-ΚΑΤΑΦΕΡΕ και προσθέτω ΗΘΕΛΕ να βοηθήσει των διωκόμενο ελληνισμό για να το κάνει και στη Κύπρο?γιατί να αποτελέσεις εσύ εξαίρεση?Δες σήμερα τη Β Ηπειρο και τι γίνεται εκεί.
        Και τη κρητη και τη μακεδονία δεν τα προσάρτησε η ελληνική κυβέρνηση με τη πολιτική της αλλά η βόυληση της ελληνικής Φυλής συν ένα μπόνους αν και είναι αμφιλεγόμενο αλλά καθοριστικό για να είμαι δίκαιος.
        Το θέμα είναι εσύ αν θες να είσαι έλληνας ή κυπριος δηλαδή τουρκος στο τέλος ή παλαιότερα κύπριος που ήταν βρατανός υπηκοος .
        Τεσπα επειδή δεν με αρέσουν οι μακροσκελείς διαδικτυακοί διάλογοι, επειδή βρίσκομαι στη Κύπρο την παρόυσα χρονική περίοδο αν θες τα λέμε απο κοντά ,ευγενική χορηγία του κ Δουκα.

      • κλείτος ο μέλας

        και κάτι άλλο,επειδή αναφέρεσαι εμφατικά στην εγγύτητα της κύπρου με την τουρκία και στο γεγονός οτι η απόσταση αυτή αποτελεί το κύριο επιχείρημα σου για τη συνθηκολόγηση και την απώλεια της ταυτότητας σου χάριν της επιβίωσης σου,
        σε ενδεχόμενη σύγκρουση, η ηπειρωτική ελλας είναι πολυ πιθανον να μην μπορέσει να υπερασπίσει
        ικανοποιητικά τα νησιά του αιγαίου γιατί μπορεί να μην είναι σε θέση να μεταφέρει ενισχύσεις,και ΚΥΡΙΩΣ λόγω της εγγύτητας στα μικρασιατικά παράλια και των εκεί εχθρικών συγκεντρώσεων καθώς και οτι τα νησιά αυτά έχουν πολύ μικρότερο πλήθυσμό απο οτι η Κύπρος.Αρα η κατάσταση για τη λεσβο.τη χιο τη σαμο ή τη ροδο είναι πολυ χειρότερη απο οτι η δική σου και τα νησιά αυτά έχουν πολύ λιγότερο στρατό.Οπότε είναι πολύ πιθανό μεχρί και να χάσουμε καποιο νησί.
        Σε ρωτώ λοιπόν οι ροδίτες ή οι σαμιώτες τι πρεπεί να πουνε ,οτι η ελλάδα είναι μακρύτερα απο οτι η τουρκία,οι ίδιοι δεν είναι το ίδιο με τους μακεδόνες τους θεσσαλούς ή τους πελλοπονήσιους και για να επιβιώσουνε δεν θέλουν να είναι μέρος της ελλάδος που άλλωστε έχει και μια προδοτική κυβέρνηση, ,αλλά μπορούνε να ρθουνε σε συμφωνία με τους μογγόλους και έτσι θα σώσουν και τον υποτιθέμενο ελληνισμό τους που ασφαλώς απείλήται,ο οποίος όμως όπως φαίνεται συναρτάται απο υποκειμενικά χαρακτηριστικά.
        Και σημειωτέον το νησί μπορεί να χαθεί και από ανικανότητα-ολιγωρία-ανεπάρκεια,μέχρι και προδοσία της ελληνικής Κάτι ανάλογο και με τη Κυπρο δηλαδής.Ο ελληνισμός του κάθε γεωγραφικού διαμερίσματος του έθνους μας, δεν εξαρτάται ποσοτικά και ποιοτικά απο τη βοήθεια που μπορεί να ρθεί απο την ηπειρωτική χώρα ,που ελέγχεται απο μια κυβέρνηση εγκαθιδρυμένη ‘οπως σε είπα στο δουκάτο των αθήνων και που αν ήταν στο χέρι του τα συνορα θα ήταν μεχρι και σήμερα αχελώος σπερχειος.
        Αρα μπορεί να γνωρίζεις καλά τη νεώτερη κυπριακή ιστορία και να αντιλαμβάνεσαι αλλιώτικα το διεθνές δίκαιο αλλά πολυμαθίη νόον έχειν ου διδάσκει.

        ΥΓ μπορεί πάντως η κυπριακή δημοκρατία να δώσει στην ελληνική δημοκρατία τώρα που είναι στενά οικονομικά, κάποια οικονομική βοήθεια για την υποστήριξη του εννιαίου αμυντικού δόγματος με την υποχρέωση να υπερασπίζει και τον κυπριακό εναέριο χώρο και ποιο συγκεκριμένα για την αγορα του φ35 πχ ή αν θες και σουχόι δεν εχω πρόβλημα,και μερικών τανκερ για εφοδιασμό, για την αντιμετώπιση της Türk Hava Kuvvetleri που θα σαρώσει τη Κύπρο.Οι έλληνες πιλότοι δεν θα χουν καμια αντίρρηση για επιπλέον πτήσεις στο γεωγραφικό διαμέρισμα της κύπρου.Απο τα 8 και δις που χατε για αμύνα ,και που τα μισά εξανεμίστηκαν φταναν και περίσσευαν για αυτό που σου προανέφερα.Να μη σε πω φτιαχνουμε και καινούργιες πτέρυγες μάχης στη κρήτη για να μαστε κοντά.

  3. ΚΤ

    Είμουν σίγουρος οτι τα βομβιδοφόρα των 40mm ήταν Ελληνικής κατασκευής και οχι Σιγκαπούρης όπως έγινε αναφορά.Κρίμα για την ΕΒΟ.Την 28η Οκτωβρίου θα δούμε κάτι το νέο στην παρέλαση, η θα τα κρύβουμε; Μάλλον το μόνο που θα ακούσουμε θα είναι άλλη μια ασυντόνιστη και κακή περιγραφή. Μπράβο στούς Κύπριους.

    Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Τα βομβιδοβόλα CIS-40 GL αποκτήθηκαν πρίν 30 χρόνια,όταν ἡ ΕΒΟ δέν κατασκεύαζε/συναρμολογούσε βομβιδοβόλα γερμανικής δχεδιάσεως.

      Απάντηση
  4. selenos

    Και κατι ακομη.Βλεπω κατι «περιεργους τυπους» στις φωτογραφιες.Δεν θελω να πιστευω,οτι ειναι το Τμημα Ειδικων Ομαδων.Δεν χρειαζονται δημοσιες εμφανισεις,τετοιων μοναδων.Τα τελευται χρονια βλεπουμε αρκετα συχνα το ΕΤΑ.Κακως,πολυ κακως.Μην συνεχιστει κατι αναλογο και στην Κυπρο!

    Απάντηση
  5. Theognostos

    Δηλαδη η μειονοτης επεβαλε δια πυρος και σιδηρου μεσω της Βρεττανικης αποικιοκρατειας και του τουρκιοκου μπαλπουλα ενα καθεστως ενω συσωμα Ελληνες εκ Κυπρου και μωαμεθανοι ψηφισαν στο δημοψηφισμα ενωση με την Ελλαδα. Ομως αναφορα για το δημοψιφησμα καμμια ουτε αναφορα οτι τα δημοψηφισματα του ΟΗΕ μετα την εισβολη εχουν καταπατηθει πληρως και οτι ο ΟΗΕ παιζει τα χαρτια της τουρκιας.

    τον Δεκέμβριο του 1949, η Ελληνορθόδοξη Εκκλησία της Κύπρου προκάλεσε τη Βρετανική Αποικιακή Κυβέρνηση να διεξάγει δημοψήφισμα για την Ένωση σύμφωνα με τον καταστατικό χάρτη του ΟΗΕ. Η αποικιακή κυβέρνηση αρνήθηκε και η Εκκλησία πραγματοποίησε δικό της δημοψήφισμα μέσα στις εκκλησίες υπό την επίβλεψη των ιερέων. Το δημοψήφισμα πραγματοποιήθηκε σε δύο συνεχόμενες Κυριακές, στις 15 και 22 Ιανουαρίου του 1950, με τη συντριπτική πλειοψηφία (95.7%) να ψηφίζει υπέρ της Ένωσης με το τότε Βασίλειο της Ελλάδας. Σε αντίθεση του τρόπου των σύγχρονων δημοψηφισμάτων που γίνονται με μορφή μυστικής ψήφου, το Ενωτικό Δημοψήφισμα έγινε με υπογραφές

    Βρετανικά αρχεία: Διχοτόμηση της Κύπρου από το 1957-Απομάκρυνση πληροφοριοδοτών
    Από Ιάκωβος Ιακώβου – 27/09/2013

    Συζήτηση περί διχοτόμησης

    Επιστολή του Φόρεϊν Όφις προς τη βρετανική πρεσβεία στην Αθήνα με ημερομηνία 2/4/59 σημείωνε ότι δε θα ήταν ορθό να δοθεί στην ελληνική κυβέρνηση η μελέτη για πιθανή διχοτόμηση της Κύπρου που είχε συνταχθεί το Μάιο του 1957. Το Υπουργείο παρέπεμπε σε τοποθέτηση του Βρετανού πρωθυπουργού Μακμίλαν στη Βουλή των Κοινοτήτων στις 18/12/58, όταν είχε πει ότι η μελέτη έδειχνε πως τεχνικά ήταν δυνατή η διχοτόμηση, αλλά θα προκαλούσε «ανυπόφορες κακουχίες» και επομένως θα αποτελούσε «ομολογία αποτυχίας». Το θέμα είχε ανακινηθεί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή διότι είχε ζητήσει τη μελέτη ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Αβέρωφ.

    Ο κυβερνήτης Φουτ τόνιζε σε σημείωμά του στις 19/11/58 ότι η βρετανική κυβέρνηση έπρεπε με κάθε ευκαιρία να λέει με έμφαση ότι επεδίωκε στην Κύπρο μια λύση που δεν ήταν ούτε Ένωση ούτε διχοτόμηση, αλλά επτά χρόνια ειρήνης σε ένα αδιαίρετο νησί. Μόνο έτσι εκτιμούσε ότι θα μπορούσαν να πειστούν όλες οι πλευρές να υιοθετήσουν το βρετανικό Σχέδιο Μακμίλαν.

    Το Φόρεϊν Όφις σε επιστολή προς την ελληνική πρεσβεία στις 24/7/57 αναφερόταν σε διχοτόμηση με μια γραμμή με δύο ζώνες κατόπιν δημοψηφίσματος. Θα ήταν επιλογή κάθε κατοίκου σε ποια ζώνη και υπό ποια διοίκηση θα ήθελε να ζήσει. Σημειωνόταν ότι η διχοτόμηση αντιμετωπιζόταν ως πιθανότητα, αν και όχι η προτιμητέα. Εξάλλου, ο κυβερνήτης Χάρντινγκ σε επιστολή του με ημερομηνία 30/10/56 προς το Γραφείο Αποικιών, χαρακτήριζε τη διχοτόμηση «λύση απόγνωσης».

    Στις 18/6/57 με υπόμνημά του προς το Φόρεϊν Όφις ο Τούρκος πρέσβης στο Λονδίνο Νούρι Μπιρτζί εξέφραζε σιγουριά ότι Άγκυρα και Λονδίνο ήταν σύμφωνοι με την προοπτική διχοτόμησης. Ο Τούρκος διπλωμάτης συνέχιζε παρουσιάζοντας τις τουρκικές απόψεις και γράφοντας ότι υπήρχε συμφωνία επί της αρχής της αυτοδιάθεσης. Υποστήριζε ότι μπορεί σε περιοχές της Κύπρου να ζούσαν μικτοί πληθυσμοί, αλλά ακόμα και σε εκείνες τις περιπτώσεις δεν υπήρχε τακτική επαφή, ένδειξη της θέλησης των δύο κοινοτήτων να ζήσουν χωριστά.

    να εξεταστεί αν η διχοτόμηση συμφωνούσε με τα στρατιωτικά συμφέροντα της Βρετανίας και εκτιμούσε ότι «απομονωμένοι θύλακες στο Ακρωτήρι και την Επισκοπή δε θα ήταν βιώσιμοι μακροπρόθεσμα και δε θα ικανοποιούσαν τις βρετανικές ανάγκες». Ο αναπληρωτής διοικητικός γραμματέας εκτιμούσε επίσης ότι ο βρετανικός στρατιωτικός θύλακας σε περίπτωση διχοτόμησης έπρεπε να είναι περίπου του μεγέθους της επαρχίας Λεμεσού και Λάρνακας. (972 τετραγωνικά μίλια επί συνόλου 3.572). Για το υπόλοιπο νησί πρότεινε τη διενέργεια δημοψηφίσματος με απαίτηση πλειοψηφίας δύο τρίτων για απόσχιση από την Κοινοπολιτεία και χρήση του δικαιώματος αυτοδιάθεσης.

    Απομάκρυνση πληροφοριοδοτών

    Φάκελος των αρχείων είναι αφιερωμένος στην «απομάκρυνση προσώπων [από την Κύπρο] προς ασφαλή μέρη». Πρόκειται στις πλείστες περιπτώσεις για πληροφοριοδότες των Βρετανών και για μέλη της αστυνομικής δύναμης που είχαν συμμετοχή στη σύλληψη μελών της ΕΟΚΑ.

    Πολλά έγγραφα, όπως επιστολή του κυβερνήτη προς το Λονδίνο με ημερομηνία 8/12/59, έκαναν τις συστάσεις για συγκεκριμένα άτομα – τα ονόματα των οποίων έχουν σβηστεί από το αντίγραφα των επιστολών – και ζητούσαν τη χορήγηση αποζημιώσεων με την άφιξή τους στη Βρετανία. Βρετανικό έγγραφο αναφέρεται σε «35 πληροφοριοδότες» με αποζημίωση 1500 λιρών.

    Λίγους μήνες νωρίτερα, όταν η δράση Τουρκοκυπρίων ενόπλων εντασσόταν στην οργάνωση Volkan, o αξιωματικός ασφαλείας της βρετανικής διοίκησης συνταγματάρχης Ρος τασσόταν επίσης κατά της απαγόρευσης της οργάνωσης. Επιστολή με ημερομηνία 17/9/57 ανέφερε ότι ο μεν Βρετανός Γενικός Εισαγγελέας με βάση τα στοιχεία που είχε στη διάθεση του έκλινε υπέρ της απαγόρευσης – ωστόσο ο συνταγματάρχης ήταν αντίθετος. Θεωρούσε πως αν και οι δολοφονίες ή οι απόπειρες δολοφονίας που αποδίδονταν στη Volkan ήταν επαρκείς λόγοι προγραφής, για λόγους πολιτικούς δεν έπρεπε να γίνει. Σε αυτό δήλωνε ότι υπήρχε η αμερικανική σύμφωνη γνώμη. «Μια ενδεχόμενη απόφαση να απαγορευθεί η Volkan θα είχε ατυχείς πολιτικές συνέπειες και ιδίως ως προς την αφοσίωση των Τουρκοκυπρίων στις δυνάμεις ασφαλείας της βρετανικής διοίκησης στην Κύπρο», σημείωνε η επιστολή.

    Παράδοση οπλισμού Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων

    Με την έναρξη των λεπτομερών διαπραγματεύσεων για την ανεξαρτησία της Κυπριακής Δημοκρατίας, οι Βρετανοί έθεταν πιεστικά το ζήτημα του αφοπλισμού. Ενώ η ελληνοκυπριακή πλευρά υπό το Μακάριο ανταποκρινόταν σε ικανοποιητικό βαθμό, όπως προκύπτει από τα αποχαρακτηρισθέντα έγγραφα, ο Φαζίλ Κιουτσούκ ανέφερε συχνά ότι η πρόοδος στην παράδοση του οπλισμού των Τουρκοκυπρίων δεν ήταν ικανοποιητική.

    Την ίδια ώρα οι Βρετανοί επισήμαιναν ότι και η Τουρκία παρείχε τη στήριξή της στην παράδοση των όπλων, κάτι για το οποίο είχε διαβεβαιώσει το Βρετανό πρέσβη στην Άγκυρα η κυβέρνηση Μεντερές (σχετική αναφορά του πρέσβη προς τον κυβερνήτη Φουτ στις 16/11/59). Μάλιστα η τουρκική κυβέρνηση είχε διαμηνύσει αυτή τη στάση της στους Τουρκοκύπριους.

    Τουρκικός εθνικισμός

    Οι Βρετανοί εξέφραζαν ανησυχίες περί εκδηλώσεων τουρκικού εθνικισμού, όπως προκύπτει από επιστολή του Γραφείου Αποικιών με ημερομηνία 27/2/59 που αναφέρεται σε διαδηλώσεις με συμμετοχή φοιτητών στις 20 του ίδιου μήνα. Σκοπός των διαδηλώσεων θεωρείτο ότι ήταν να προκληθεί αναστάτωση στην τουρκοκυπριακή κοινότητα από ανθρώπους, όπως μια μερίδα της ΤΜΤ, που στρέφονταν κατά του Κιουτσούκ καθώς θεωρούσαν ξεπούλημα τη Συμφωνία του Λονδίνου. Στα έγγραφα γινόταν αναφορά σε προβοκάτορες της ΤΜΤ που προσπαθούσαν να ξεσηκώσουν τα πλήθη

    Άμα τη επιστροφή του στην Κύπρο ο Κιουτσούκ έστειλε αμέσως μυστικά μηνύματα ότι αν και ο ίδιος δε θα αναφερόταν στις ομιλίες του σε διχοτόμηση, δεν έπαυε να πιστεύει ότι η μόνη λύση ήταν επτά χρόνια συνύπαρξης που θα ακολουθούνταν από διχοτόμηση. Οι Βρετανοί ανέφεραν επίσης ότι σκοπός των ενεργειών του Κιουτσούκ φαινόταν να είναι η αποτροπή κάθε προσπάθειας να έρθουν οι δύο κοινότητες κοντύτερα.

    Η πρόθεση που καταλόγιζαν στο Μακάριο, «όσο τραβηγμένη κι αν ακουγόταν», ήταν η αναστάτωση και σύγχυση στην Κύπρο ώστε να αποστείλουν τα Ηνωμένα Έθνη ειρηνευτική δύναμη. Εν τω μεταξύ, το Γραφείο Αποικιών ανέφερε στον κυβερνήτη ότι η αίσθηση από την Αθήνα ήταν πως η ελληνική κυβέρνηση δεν υποστήριζε τη βία από την ΕΟΚΑ, αλλά θα ήθελε πολιτικές διαπραγματεύσεις με τη Βρετανία, εφόσον όμως υπήρχαν ενδείξεις για δυνατότητα αλλαγής της βρετανικής πολιτικής.

    Διαπραγματεύσεις για τις βάσεις

    Σε επιστολή του προς το Γραφείο Αποικιών στις 4/4/59 ο κυβερνήτης σερ Χιου Φουτ συνιστούσε τον αποκλεισμό όλων των πληθυσμών των χωριών από τις εκτάσεις των βάσεων και για πολιτικούς λόγους και προς αποφυγή διοικητικών πονοκεφάλων στο μέλλον. Επίσης αναλάμβανε να μιλήσει στο Μακάριο που παρά τη Συμφωνία του Λονδίνου έλεγε ότι δεν έπρεπε στην περιοχή των βάσεων να συμπεριληφθούν κατοικημένες περιοχές. Ο Βρετανός Υπουργός Εξωτερικών συμφώνησε με τη σύσταση.

    Όπως προκύπτει από τα αποχαρακτηρισθέντα έγγραφα, στη συζήτηση για την ονομασία των βάσεων μεταξύ των επιλογών που εξετάζονταν ήταν η λέξη «Κούριο» για τη βάση στο Ακρωτήρι. «Το όνομα Κούριο είναι υπερβολικά αρχαιοπρεπές και θα μπορούσε να θεωρηθεί εντελώς ανάρμοστο», σημείωνε ο κυβερνήτης βάζοντας τέρμα στη σχετική πρόταση.

    Περί εκεχειρίας και κατάστασης ΕΟΚΑ

    Λίγους μήνες νωρίτερα (14/8/58) ο κυβερνήτης αναφερόταν στα επιτυχή αποτελέσματα της επιχείρησης «Σπιρτόκουτο», δηλαδή της απόκτησης πληροφοριών από συλληφθέντες και άλλες πηγές για τη δράση της ΕΟΚΑ. Μέσα από την επιχείρηση είχε καταστεί δυνατή η σύλληψη περίπου 150 μελών της ΕΟΚΑ σε όλη την Κύπρο, σύμφωνα με το σερ Χιου Φουτ.

    Σε αναφορά-εκτίμηση του Γραφείου Αποικιών στις 16/7/57 για την προοπτική επανέναρξης της βίας στο νησί, αναφερόταν ότι ο Γρίβας ήταν έτοιμος να αναλάβει ξανά ένοπλη δράση, αλλά την ίδια ώρα παραπονιόταν για τη δυσκολία έλευσης νέων προμηθειών από εκτός Κύπρου. Σχολιαζόταν επίσης ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν ήθελε επανάληψη της βίας λόγω της κακής αίσθησης που θα δημιουργούσε διεθνώς και ιδίως στις ΗΠΑ που φέρονταν να είχαν ξεκαθαρίσει την αντίθεσή τους.

    Η τουρκική κυβέρνηση αντέδρασε αρχικά με την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, κατά το σχέδιο Αττίλας Ι στις 20 Ιουλίου 1974 ενώ μετά από κάποιες μέρες, στις αρχές Αυγούστου και αφού στην Ελλάδα είχε αποκατασταθεί η Δημοκρατία, επαναλήφθηκε με το σχέδιο Αττίλας ΙΙ. Περίπου 200.000 Ελληνοκύπριοι εκδιώχθηκαν από τα σπίτια τους, έγιναν πρόσφυγες στην ίδια τους την πατρίδα, περίπου 4.000 έχασαν τη ζωή τους και 1.619 δηλώθηκαν αγνοούμενοι. Οι Τούρκοι κατέκτησαν το 65% της καλλιεργήσιμης έκτασης, το 70% του ορυκτού πλούτου, το 70% της βιομηχανίας, το 80% των τουριστικών εγκαταστάσεων.[4]

    Απάντηση
  6. ΑΧΕΡΩΝ

    Ὁ παλαίμαχος με την χακί στολή και την γαλανόλευκη είναι στην πραγματικότητα το καλύτερο της φετινής παρελάσεως,ασχέτως ἄν δέν παρέλασε.

    Απάντηση
    • Ματθαίος

      Αχέροντα, γιατί τα δύο F-16 μας είναι άοπλα; Μήπως το γνώριζαν και οι απέναντι ότι θα έλθουν και λάβαμε το ΟΚ κατόπιν συνεννοήσεως; Λέω τώρα…

      Απάντηση
      • ΑΧΕΡΩΝ

        Εξ όσων έχω ακούσει,τα αεροσκάφη που πετούν σε επιδείξεις και παρελάσεις είναι πάντοτε άοπλα,για λόγους ασφαλείας.
        Τώρα,ἄν έγιναν παρασκηνιακές επαφές και συνεννοήσεις,δέν μπορώ να το γνωρίζω,αλλά ἡ δική μου ένσταση είναι γιατί πετάνε τα α/φ τόσο «οφφ σάϊντ» από τον χώρο της παρελάσεως.
        Όταν ήμουν μικρός,στην Θεσσαλονίκη τα α/φ πετούσαν πάνω από την Εγνατία Οδό όπου γινόταν μέχρι το 1978 οἱ παρελάσεις.
        Κατόπιν,ἡ παρέλαση μεταφέρθηκε στην πρώην Λεωφόρο Κένεντυ,αλλά και εκεί επί χρόνια τα α/φ πετούσαν πάνω από τον άξονα της οδού.
        Εδώ και κάποια χρόνια όμως,πετάνε πάνω από την θάλασσα,σε πορεία παράλληλη με της παρελάσεως,και ελάχιστοι τα βλέπουν,για ελάχιστο χρονικό διάστημα.
        Στην Κύπρο πέταξαν σχεδόν σάν να μήν είχαν σχέση με την παρέλαση.
        Κατά την γνώμη μου,ἄς μήν σηκωθούν καθόλου ιπτάμενα μέσα,ἄν πρόκειται να κάνουν ένα «τζά» σάν τους κλέφτες.
        Προσωπικά ενοχλούμαι όταν ακούω τον συριγμό των μαχητικών,αλλά δέν τα βλέπω.

  7. Ευστάθιος Παλαιολόγος

    @selenos
    Οι Έλληνες στην Κύπρο δεν είναι τυπικοί, είναι Νομιμοι. Και αυτή η νομιμότητα είναι το μόνο που διατηρεί την Κυπριακή Δημοκρατία που είναι το μόνο στήριγμα του Κυπριακού Ελληνισμού για επιβίωση

    Απάντηση
    • EVRIPIDES

      Αν και γενικά είμαι κατά της «διεθνούς νομιμότητας» , εδώ είσαι 100% ορθός. Η νομιμότητα αυτή είναι το μόνο «όπλο» στον αναθεωρητισμό που καλλιεργεί από το 1983 η Τουρκία στη νήσο (με την προσπάθεια αναγνώρισης των κατεχομένων ως ΤΔΒΚ)

      Απάντηση
    • ΑΧΕΡΩΝ

      Για να κάνω λίγο και τον συνήγορο του εξαποδώ,υποτίθεται ότι το στάτους της νόμιμης,διεθνώς αναγνωρισμένης Κυπριακής Δημοκρατίας,με την θέση στον ΟΗΕ κ.λ.π,περιλαμβάνει και τα σύμβολα της,όπως την σημαία.
      Καλά ὡς εδώ.
      Όταν όμως ἡ ίδια ἡ Κ.Δ,δια των ηγεσιών της δηλαδή,καταδέχεται να τίθεται σε ένα επίπεδο με το ψευδοκράτος,ἤ ακόμα χειρότερα,όταν ὁ πρόεδρος της συμμετέχει ὡς ιδιώτης,χωρίς τον θεσμικό του τίτλο,σε διαπραγματεύσεις που αποσκοπούν σε μία Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία,δηλαδή την αυτοκατάργηση της,όλα αυτά λοιπόν,πόσο θωρακίζουν,ἤ πόσο υποσκάπτουν το στάτους;

      Απάντηση
  8. EVRIPIDES

    Εδώ στο «Ελλάντα», πότε θα δώσουν τις νέες στολές. Αυτές που δεν αλλάζει το σχέδιο της παραλλαγής, αλλά η σχεδίαση της στολής, ώστε να γίνει πιο εργονομική.
    Πριν 2 και κάτι έτη, είχαν δώσει 1.000 κομμάτια σε κάποιες Μονάδες κάποιων Σχηματισμών, μεταξύ αυτών και στην 88 ΣΔΙ.
    Δεν μιλάμε για τα άρβυλα.. Εκεί και εάν θα περιμένουμε…
    Πάντως βρήκα και αυτό: http://www.doureios.com/wp/2017/09/30/%CF%84%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AC-%CF%8C%CF%80%CE%BB%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B1-%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%B8/

    Απάντηση
  9. ΓΣ

    Aντι να συζητάμε για τα νέα αποκτήματα της Εθνικής Φρουράς βα λέμε ΜΠΡΑΒΟ και να ρωτάμε πως είναι τα SCAR και τα Tavor, εμείς κάνουμε υποδείξεις στην Κύπρο.
    Ποιοι; Εμείς; Που ακόμα έχουμε την εξάρτυση τύπου «σουτιέν» και τα M71 με τα κόντρα πλακέ για να είναι τετραγωνισμένα.

    Οι αδερφοί Κύπριοι ξέρουν τι καλό τους, εμείς αραγε, οι Ελλαδίτες, ξέρουμε τι ακριβώς θέλουμε;

    Απάντηση
  10. stelios

    @Gunslinger32
    Καλοδεχούμενο κάθε πέταγμα!
    Δεν το έχω υπόψη μου το βιβλίο. Πιστεύω ότι έχω πάρα πολύ καλή γνώση της σύγχρονης κυπριακής ιστορίας. Τι γράφει δηλαδή; Δεν υπήρξε τίποτε άλλο, πέραν της Αποστολής ΝΙΚΗ, η οποία κατά τη γνώμη μου ήταν απλώς για τα μάτια του κόσμου. Ούτε το 1964 κατά τους βομβαρδισμούς στην Τηλλυρία. Το 1974 ξεκίνησαν τα υποβρύχια, ναι, αλλά δεν έφτασαν. Αυτό λέω. Ότι, παρά τη διάθεση των απλών Ελλήνων και παρά την “ανυπακοή” στο χουντικό καθεστώς κάποιων Ελλήνων αξιωματικών βοήθεια δεν έφτασε. Τα διεθνή συμφέροντα και η ανεπάρκεια των ηγετών μας φρόντισαν για αυτό. Και τότε υπήρχε η στρατιωτική δυνατότητα. Τώρα, πιστεύω, δεν υπάρχει.

    Απάντηση
    • geoexplorer72

      @Stelios
      Δεν έχω διάθεση να εισβάλλω στην συζήτηση, καταλαβαίνω το μαχητικό πνεύμα του Κυπριακού λαού, περίφανα κρατά ψηλά το ηθικό της Κυπριακής δημοκρατίας. Σε αυτό το κλίμα επικροτώ την συζήτηση, η μαχητικότητα και ο τοπικισμός είναι διαχρονικές αξίες του Ελληνισμού. Μπορεί να είσαστε γεωγραφικά λίγο μακρύτερα από την Αθήνα και πιθανότατα εγείρετε σωστά ερωτήματα περί τροφοδοσίας και ανεφοδιασμού σε πολεμικές επιχειρήσεις, αλλά στην νεότερη Κυπριακή ιστορία, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε οτι η ΕΛΔΥΚ είναι μια καθαρά εθελοντική μαχητική δύναμη, που έχει κλείσει πάνω από 54 χρόνια ζωής. Στον Αττίλα αριθμούσε σχεδόν διπλάσια δύναμη, αφού άτυπα μετά τον ανεφοδιασμό οι στρατιώτες που αντικαταστάθηκαν επέλεξαν να μείνουν στην κόλαση του πολέμου αντί να επιστρέψουν στην θαλπωρή της οικογενειάς τους. Η αεραπόβαση με τα νοράτλας επιχειρήθηκε οχι για μην δόξα της μάχης, αλλά για τα ιδεώδη του Ελληνισμού. Ας ξεχάσουμε όμως απόλυτα το στρατιωτικό κομμάτι, η Κύπρος λαμβάνει αμέριστη διπλωματική βοήθεια από την Ελλάδα. Εαν με ρωτήσετε ποιό το όφελος στην σημερινή πραγματικότητα, θα σας θυμίσω οτι η Ελλάδα απείλησε με βέτο εαν δεν ήταν προς ένταξη χώρα η Κύπρος το 2002-2003. Από το 2012 έχετε μόνιμη παρουσία επιτροπής της Ε.Ε στην Λευκωσία και εκλέγετε 6 ευρωβουλευτές. Συνεχίζοντας το συλλογισμό μου η Κύπρος επέτυχε εκεί που τόσο καιρό προσπαθεί να μπεί η Τουρκία και σπάει τα μούτρα της. Ακόλουθα έγινε και αυτή συνδιαμορφωτής της σύγχρονης Ευρωπαικής πολιτικής. Σε λίγο καιρό αναμένεται η ΑΟΖ να γίνει ζώνη Ευρωπαικής οικονομικής εκμετάλλευσης, δεν θα είναι υπερβολή να προσπαθήσωνα δείξω την κατεύθυνση της Λευκωσίας με των Αθηνών (υπερκοματικά) για να εμποτισθεί η Ευρωπαική κοινή γνώμη με την ταύτιση της Κύπρου ως θεματοφύλακα όλης της Ανατολικής Μεσογείου.

      Απάντηση
      • stelios

        Σε ευχαριστώ πολύ για την παρέμβαση. Συμφωνώ σε όλα όσα γράφεις. Προσωπικά, θεωρώ μεγάλη επιτυχία και την ένταξη στην ΕΕ και την ανακήρυξη ΑΟΖ και η υποστήριξη των Ελληνικών κυβερνήσεων σε αυτό το θέμα ήταν ουσιαστική..
        Δεν κατάλαβα την αναφορά σας στην ΕΛΔΥΚ. Αν εννοείτε ότι η ΕΛΔΥΚ έκαμε το καθήκον της και με το παραπάνω, κατά την εισβολή του 1974, και πάλι συμφωνώ,

  11. stelios

    @κλείτος ο μέλας
    Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο, που αφιέρωσες στο θέμα και σε μένα προσωπικά. Θα τα πούμε σίγουρα σε κάποιο άλλο θέμα και ίσως εκεί να έχουμε πιο κοντινές απόψεις.

    Απάντηση

ΔΕΝ επιτρέπονται απαξιωτικοί και υβριστικοί χαρακτηρισμοί εναντίον στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του ιστοτόπου. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές. Οι απόψεις που εκφράζονται δεν αντιπροσωπεύουν εκείνες της "Προέλασης" και δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: